Eigen praktijk starten

Als u uw eigen GGZ-praktijk wilt opzetten zijn er naast het huren van een praktijkruimte en het zoeken van cliënten nog een aantal andere administratieve zaken waar u rekening mee moet houden, zoals: aanmelden bij organisaties als KvK, Vektis, VECOZO, BIG-register, DIS, Zorgmail, SVB-z, SVR, het uitzoeken van een EPD-pakket en de inrichting er van, het opzetten van een praktijkwebsite met verplichte praktijkinformatie, opstellen kwaliteitsstatuut, uitzoeken ROM-pakket en eHealthpakket, opstellen praktijktestament.

Mijn hart ligt nog steeds bij startende ondernemingen en ik help ze graag op weg om uiteindelijk uit de bloeien tot een succesvolle organisatie. De begeleiding van startende praktijken gaat bij mij vaak gepaard met een flinke dosis enthousiasme. Ik denk graag mee in de bedrijfsvoering en kan veel tips en adviezen geven naar aanleiding van mijn eigen ervaring op het gebied van ondernemerschap.

Ik help u graag bij:

  • Het uitkiezen van een elektronisch patiënten dossier (EPD);
  • Het aanvragen van alle benodigde accounts zoals DIS (certificaat), SVR, ROM, Zorgmail, Famed, VECOZO, UZI (UZI-pas en servercertificaat);
  • Het opstellen van een kwaliteitsstatuut;
  • Het opstellen van een praktijktestament;
  • Het opzetten van een website;
  • Het opstellen van een praktijkfolder;
  • De inrichting van het administratieve proces met betrekking tot cliënten;
  • Het maken van een keuze in contractvrij werken of gecontracteerd werken;
  • Het uitzoeken van verzekeringen op het gebied van de eigen praktijk (zoeken naar een samenwerkingspartner);
  • De inrichting van de financiële administratie binnen de eigen praktijk;
  • Het voldoen aan de richtlijnen van de beroepsorganisatie;
  • De voorbereiding van de verplichtingen uit de Wkkgz (opzetten incidentenregistratiesysteem, aansluiting klachten- en geschillencommissie, kwaliteitssysteem opzetten).
WAT LEVERT HET U OP?
  • Goed ingerichte administratie;
  • U kunt direct aan de slag met uw softwarepakket;
  • U voldoet aan de wet- en regelgeving;
  • U voldoet aan de protocollen en richtlijnen van de beroepsverenigingen;
  • U houdt meer tijd over voor het echte werk.